Garantija

1. Ievads

1.1. Kas mēs esam un kā jūs varat ar mums sazināties?

Mēs esam GIZMANIA s.r.o., ID Nr. 24208230, ar juridisko adresi Bubenské nábřeží 306/13, Holešovice, 170 00 Prāga 7, reģistrēta Prāgas pilsētas tiesā, lietas Nr. C 188745 (turpmāk tekstā "mēs" vai "GIZMANIA"). E-veikalā https://www.gizmania.lv/ mēs piedāvājam Jums preces (e-veikals tiek saukts arī par "veikalu"). Ja Jūs pasūtāt preces no mums veikalā, mēs darbojamies kā pārdevējs attiecībā pret Jums un Jūs darbojaties kā pircējs.

Ja vēlaties ar kaut ko palīdzēt, varat sazināties ar mums šeit:

  • Telefona numurs: [+4206078396]
  • E-pasta adrese: [info@gizmania.cz]
  • Piegādes adrese: [Gizmania s.r.o., Bubenské nábřeží 306/13, halle Nr. 27, 170 00 Prague 7 - Holešovice]

1.2. Kas jūs esat?

Jūs varat būt gan cilvēki (fiziskas personas), gan juridiskas personas. Jūs varat būt patērētāji vai uzņēmēji. Bet galvenokārt jūs pasūtāt preces mūsu veikalā (turpmāk tekstā - "jūs").

  • Kas ir patērētājs?

Katra persona, kas noslēdz ar mums pirkuma līgumu vai citu līgumu ārpus savas saimnieciskās darbības vai ārpus patstāvīgas profesionālās darbības veikšanas. Šī sūdzību procedūra aizsargā patērētāju saskaņā ar tiesību normām.

  • Kas ir uzņēmējs?

Fiziska vai juridiska persona, kas noslēdz pirkuma līgumu vai citu līgumu ar mums nevis kā patērētājs. Ja jūs līgumu ar mums noslēdzat kā uzņēmējs, uz jums neattiecas šīs Sūdzību procedūras noteikumi, kas saskaņā ar šo Sūdzību procedūru ir paredzēti patērētājiem.

Ja jūs līgumu ar mums noslēdzat kā uzņēmējs, uz jums neattiecas šīs Sūdzību procedūras noteikumi, kas saskaņā ar šo Sūdzību procedūru ir paredzēti patērētājiem.

1.3. Kas ir šī Sūdzību procedūra

Šī Sūdzību procedūra ir saistošs juridisks dokuments, kas ir neatņemama līguma, kas noslēgts starp Jums un mums, pamatojoties uz Jūsu pasūtījumu veikalā un ir neatņemama noteikumu un nosacījumu sastāvdaļa. Tas nozīmē, ka tas reglamentē līgumu un tirdzniecības noteikumus un nosacījumus. Sūdzību izskatīšanas kārtībā jūs uzzināsiet, kā varat iesniegt sūdzību par bojātu preci un uz ko jums ir tiesības.

1.4. Vai mēs varam vienoties par kaut ko citu, izņemot to, ko jūs atradīsiet sūdzību procedūrā?

Jā, mēs varam vienoties arī atsevišķi atsevišķā pirkuma līgumā vai citā līgumā. Mūsu individuālajām vienošanām ir prioritāte pār šo Sūdzību procedūru.

2. Kas ir defekts?

2.1. Defekts ir mūsu murgs. Lai gan mēs cenšamies pārdot vislabākās preces, dažkārt defektiem nav iespējams izvairīties. Kas ir preču defekts, ir definēts Sūdzību kodeksa 2.2. pantā patērētājiem pircējiem un Sūdzību kodeksa 2.3. pantā uzņēmējiem pircējiem. Par defektu tiek uzskatīta arī citas lietas darbība. Par defektiem tiek uzskatīti arī preču lietošanai nepieciešamo dokumentu defekti.

2.2. Ja jūs noslēdzat līgumu ar mums kā patērētājs, mēs esam atbildīgi par to, ka preces:

  1. atbilst saskaņotajam aprakstam, veidam un daudzumam, kā arī kvalitātei, funkcionalitātei, savietojamībai, sadarbspējai un citām īpašībām, kas aprakstītas veikalā vai par kurām mēs esam vienojušies;
  2. ir piemērots mērķim, kuram to pieprasāt un kuram mēs esam vienojušies;
  3. ir piegādāts kopā ar saskaņotajiem piederumiem, tostarp iepakojumu, lietošanas instrukcijām un montāžas vai uzstādīšanas instrukcijām, ko jūs varat pamatoti sagaidīt;
  4. ir piemērots nolūkam, kādam šāda veida preces parasti izmanto, tostarp ņemot vērā trešo personu tiesības, tiesību aktus, tehniskos standartus vai nozares prakses kodeksus, ja nav tehnisko standartu;
  5. tā pēc daudzuma, kvalitātes un citām īpašībām, tostarp izturības, funkcionalitātes, saderības un drošības, ir līdzvērtīga tāda paša veida preču parastajām īpašībām, ko jūs varat pamatoti sagaidīt, tostarp ņemot vērā mūsu publiskos paziņojumus vai to personu paziņojumus, kas ir tajā pašā līgumsaistību ķēdē kā mēs (piemēram, ražotājs), jo īpaši reklāmu vai marķējumu;
  6. kvalitātes vai izgatavošanas ziņā atbilst paraugam vai paraugam, ko mēs jums iesniedzām pirms līguma noslēgšanas;
  7. mēs uzstādīsim vai uzstādīsim preces, ja esam vienojušies, ka preču uzstādīšanu vai uzstādīšanu veiksim mēs vai trešā persona uz mūsu atbildību; tāpat mēs būsim atbildīgi par preču defektiem, kas radušies nepareizas uzstādīšanas vai uzstādīšanas dēļ, kuru saskaņā ar līgumu veicāt jūs, un defekts radies mūsu sniegto instrukciju par precēm trūkuma dēļ.

2.3 Ja jūs noslēdzat līgumu ar mums kā uzņēmums, mēs esam atbildīgi par šādiem gadījumiem:

a)     mēs piegādāsim jums preces saskaņotajā daudzumā, kvalitātē un izpildījumā; ja kvalitāte un izpildījums nav saskaņoti, mēs veiksim izpildi tādā kvalitātē un izpildījumā, kas atbilst no līguma izrietošajam mērķim, kas citādi ir parasts attiecīgajam mērķim;

(b)        kvalitāte vai izpildījums atbilst paraugam vai paraugam; ja līgumā un paraugā vai paraugā norādītā kvalitāte vai izpildījums atšķiras, noteicošais ir līgums; ja līgumā un paraugā kvalitāte vai izpildījums ir norādīts atšķirīgi, bet ne pretrunīgi, precēm jāatbilst gan līgumam, gan paraugam vai paraugam.

3. Līdz kuram datumam jums ir jāiesniedz pretenzija un uz ko jums ir tiesības?

3.1. Vispirms aplūkosim, kā notiek ja jūs kā patērētājs noslēdzat līgumu.

  1. Mēs esam atbildīgi pret jums tikai par tiem preču defektiem, kas precēm bija, kad jūs tās saņēmāt, pat ja šie defekti atklājās vēlāk. Mūsu saistības saskaņā ar kvalitātes garantiju netiek skartas, ja mēs esam jums snieguši šo garantiju, pārsniedzot likumā noteikto.
  2. Ja 2 gadu laikā pēc preces saņemšanas atklājas defekts (lietotu preču pārdošanas gadījumā - 1 gada laikā), kas bija jau preces saņemšanas brīdī, jūs varat iesniegt pretenziju par to. Ideālā gadījumā jums par defektu vajadzētu sūdzēties bez liekas kavēšanās pēc tā atklāšanas; vēlākais, jūs par to varat sūdzēties 3 gadu noilguma termiņā no brīža, kad atklājāt defektu, ja defekts ir atklājies 2 gadu laikā pēc preču saņemšanas (vai 1 gada laikā lietotu preču gadījumā). Vēlāk mēs varam nepieņemt jūsu pretenziju.
  3. Ja jūs pareizi atklājat defektu, iepriekšējā punktā minētais 2 gadu termiņš (vai 1 gada termiņš lietotām precēm) nav spēkā tik ilgi, kamēr jūs kā patērētājs nevarat lietot preces.
  4. Ja preces defekts atklājas 1 gada laikā pēc saņemšanas, tiek uzskatīts, ka precei ir defekts saņemšanas brīdī, ja vien to neizslēdz preces vai defekta raksturs. Šis termiņš nesākas tik ilgi, kamēr jūs nevarat lietot preces, ja esat pamatoti sūdzējies par defektu. Tas nozīmē, ka jums nav jāpierāda, ka prece bija bojāta jau tās saņemšanas brīdī, ja jūs iesniedzat prasību 1 gada laikā pēc saņemšanas. Ja preču defekts kļūst redzams pēc 1 gada no saņemšanas, jums tā vietā mums jāpierāda, ka preces bija bojātas jau to saņemšanas brīdī. Pretējā gadījumā mēs varam nepieņemt jūsu prasību.
    • Pirmām kārtām jums kā patērētājam ir tiesības uz bezmaksas preces remontu vai jaunas preces bez defektiem piegādi pēc jūsu izvēles, ja vien izvēlētais preces labošanas veids nav neiespējams vai nesamērīgi dārgs salīdzinājumā ar citu. Ja jūsu izvēlētā defekta novēršanas metode nav iespējama vai ir nesamērīgi dārga salīdzinājumā ar citu metodi (jo īpaši ņemot vērā defekta nozīmīgumu, vērtību, kāda precēm būtu bez defekta, un to, vai defektu var novērst ar citu metodi, neradot jums ievērojamas neērtības), mēs varam novērst defektu ar citu metodi. Mēs kā pārdevējs varam atteikties novērst defektu, ja tas nav iespējams vai ir nesamērīgi dārgi, jo īpaši ņemot vērā defekta nozīmīgumu un vērtību, kāda precei būtu bijusi bez defekta.Kas jums pienākas, iesniedzot pretenziju kā patērētājam?
    • Ja (i) mēs atsakāmies novērst defektu vai nenovēršam to saprātīgā laikā pēc tam, kad tas ir norādīts, lai neradītu jums būtiskas neērtības, ņemot vērā preču raksturu un mērķi, kādam tās iegādājāties, vai (ii) no apstākļiem ir skaidrs, ka, ka defekts netiks novērsts saprātīgā termiņā vai bez būtiskām neērtībām, vai (iii) defekts atkārtojas, vai (iv) defekts ir būtisks līguma pārkāpums, jūs varat pieprasīt saprātīgu cenas samazinājumu vai atteikties no līguma. Saprātīga atlaide tiks noteikta kā starpība starp preču bez defektiem un preču ar defektiem vērtību, kuras mēs esam jums piegādājuši. Jūs nevarat atkāpties no līguma, ja preču defekts ir tikai nenozīmīgs; tas tiek uzskatīts par nenozīmīgu. Ja jūs atkāpjaties no līguma, mēs atmaksāsim pirkuma cenu bez nepamatotas kavēšanās pēc tam, kad būsim saņēmuši preces vai pēc tam, kad būsiet mums pierādījis, ka esat preces nosūtījis.
  5. Ja mēs neesam izpildījuši savas saistības saskaņā ar defektīvo izpildi, jums nav jāmaksā mums nesamaksātā preču cena vai kāda tās daļa.

3.2. Tagad aplūkosim, kā mums notiek ja jūs noslēdzat līgumu kā uzņēmums (piemēram, tāpēc, ka jūs pasūtāt preces savam uzņēmumam).

  1. Jūs varat iesniegt pretenzijas tikai par tiem preču defektiem, kas bija jau tad, kad kaitējuma risks pārgāja uz jums kā pircēju, pat ja tie atklājās tikai vēlāk. Mūsu saistības saskaņā ar kvalitātes garantiju netiek skartas, ja mēs esam jums snieguši šo garantiju, pārsniedzot likumā noteikto.
  2. Jūsu pienākums ir pārbaudīt preces pēc iespējas ātrāk pēc tam, kad ir pārgājis preču bojājumu risks, un pārliecināties par to īpašībām un daudzumu. Tas nozīmē, ka jums ir pienākums personīgi pārbaudīt no mums saņemtās preces, pārbaudīt preču komplektāciju un iepakojuma nevainojamību, kā arī pienācīgi un rūpīgi pārbaudīt preču stāvokli, kad tās saņemat no pārvadātāja. Ja tiek konstatēti defekti vai trūkumi, jums ir pienākums nekavējoties par to paziņot atbildīgajai personai (darbiniekam vai pārvadātājam), un jums ir tiesības šādas preces nepieņemt. Ja jūs pieņemat šādas bojātas preces, jums nekavējoties jāapraksta bojājumi nodošanas vai līdzīgā protokolā un par to jāinformē mūs. Šī pienākuma neizpilde dzēš jūsu tiesības, kas izriet no līguma ar trūkumiem.
  3. Jums iebilst pret acīmredzamiem preču defektiem bez nepamatotas kavēšanās pēc tam, kad tos varējāt atklāt, veicot savlaicīgu pārbaudi un pietiekami rūpīgi. Pretējā gadījumā jūs zaudēsiet iespēju efektīvi izmantot savas tiesības, kas izriet no līguma ar trūkumiem, tiesas procesā.
  4. Jums bez nepamatotas kavēšanās, kad esat atklājis slēptos defektus vai jums tos būtu bijis jāatklāj ar pienācīgu rūpību, ne vēlāk kā divu gadu laikā pēc preču saņemšanas, iesniedz pretenziju par slēptajiem defektiem. Pretējā gadījumā, kā minēts iepriekšējā punktā, jūs zaudēsiet iespēju efektīvi izmantot savas tiesības uz apslēptiem defektiem tiesas procesā.
    • Ja defektīva izpilde ir būtisks līguma pārkāpums, jums ir tiesības (i) novērst defektu, piegādājot jaunu preci bez defektiem vai piegādājot trūkstošo preci, (ii) novērst defektu, salabojot preci, (iii) saņemt saprātīgu atlaidi no pirkuma cenas vai (iv) atkāpties no līguma.       Kas jums pienākas sūdzībā kā uzņēmumam?
    • defekts ir būtisks līguma pārkāpums, ja līguma noslēgšanas brīdī mēs zinājām vai mums vajadzēja zināt, ka jūs nebūtu noslēguši līgumu, ja jūs būtu paredzējuši šo pārkāpumu.
    • Ja jūs laikus nepaziņojat par defektu, pat tad, ja izpildījums ar trūkumiem ir būtisks līguma pārkāpums, jums ir tikai tādas pašas tiesības kā tad, ja izpildījums ar trūkumiem nav būtisks līguma pārkāpums.
    • Ja defektīva izpilde nav būtisks līguma pārkāpums, jums ir tiesības: (i) pieprasīt, lai defekts tiktu novērsts, vai (ii) pieprasīt saprātīgu pirkuma cenas atlaidi.
    • Ja mēs laikus nenovēršam vai atsakāmies novērst defektu, jūs varat pieprasīt: (i) pirkuma cenas samazinājumu; vai (ii) jūs varat atcelt līgumu. Jūs nevarat mainīt izdarīto izvēli bez mūsu piekrišanas.
  5. Derfekts ir būtisks līguma pārkāpums, ja mēs par to zinājām, noslēdzot līgumu, vai mums bija jāzina, ka jūs nebūtu noslēdzis līgumu, ja jūs būtu paredzējis šo pārkāpumu. Pretējā gadījumā pārkāpums netiek uzskatīts par būtisku.
  6. Ja nekvalitatīvs izpildījums ir būtisks līguma pārkāpums, jums ir tiesības prasīt, lai defekts tiek novērsts, piegādājot jaunu preci bez defektiem vai piegādājot trūkstošo preci, novērst defektu, salabojot preci, saņemt saprātīgu atlaidi no pirkuma cenas vai atteikties no līguma.
  7. Ja līguma nepilnīga izpilde ir nebūtisks līguma pārkāpums, jums ir tiesības uz defekta novēršanu vai saprātīgu cenu atlaidi.
  8. Reklamācija neatbrīvo jūs no pienākuma samaksāt preču cenu. Civilkodeksa 2108. pants (Likums Nr. 89/2012 Sb.) nav piemērojams.

3.3. Visbeidzot, aplūkosim, kas attiecas uz visiem klientiem:

  1. Defektu periods nav jājauc ar preču lietderīgās lietošanas laiku, t. i., laika periodu, kurā preces normālas lietošanas apstākļos saglabās nepieciešamās funkcijas un veiktspēju, ņemot vērā konkrēto preču raksturu, ieskaitot jebkādu saprātīgu nepieciešamo apkopi. Klients apzinās, ka ekstrēmo sporta veidu preču kalpošanas laiks var neatbilst defektam norādītajam termiņam, jo šādas preces var būt vairāk pakļautas nolietojumam, ko var uzskatīt par parastas lietošanas izraisītu nolietojumu. Normālas lietošanas izraisīts nolietojums nav uzskatāms par defektu. Pretenziju par parastu nolietojumu var noraidīt, jo īpaši pamatojoties uz to, ka prece vispār nav defektīva šī vārda patiesajā nozīmē.
  2. Jums vispirms būs jāsedz ar prasību saistītās izmaksas. Tomēr mēs jums atlīdzināsim izdevumus, ja konstatēsim, ka vaina ir mūsu vaina. Tomēr mums nepieder zelta raktuves, tāpēc mēs jums atlīdzināsim tikai pamatotas izmaksas, kas saistītas ar pieņemtu prasību. Tāpēc pārliecinieties, ka pretenzija ir iesniegta pēc iespējas ātrāk.
  3. Jūs varat labot bojāto preci pats vai likt to labot kādam citam tikai tad, ja mēs esam tam piekrituši. Pretējā gadījumā mums nav jāatlīdzina radušās izmaksas. Novēršot defektu, mēs zaudējam iespēju paši pārbaudīt, vai prece tiešām bija bojāta un vai tāpēc pretenzija ir pamatota. 
  4. Ja jums rodas problēmas saistībā ar to, kā mēs izskatām pretenziju, mēs priecāsimies, ja jūs vispirms tās risināsiet ar mums. Vienkārši sazinieties ar mums jebkurā veidā. Ja esat patērētājs un vēlaties strīdus risināt ārpustiesas ceļā, varat sazināties ar ārpustiesas strīdu izšķiršanas iestādi. Tā ir, piemēram, Čehijas Tirdzniecības inspekcija, kas atrodas www.coi.cz/informace-o-adr. Kā patērētājs varat arī atrisināt savu strīdu tiešsaistē, izmantojot ES strīdu izšķiršanas tiešsaistē platformu www.ec.europa.eu/consumers/odr.
  5. Un, protams, jums ir arī tiesības vērsties tiesā. Piemēram, ja neesat apmierināts ar to, kā mēs esam izskatījuši vai pat neesam izskatījuši jūsu sūdzību.

4. Kā rīkoties, ja konstatējat preces defektu?

4.1. Ne velti mēdz teikt, ka divatā ir vieglāk vienoties. Sazinieties ar mums un pastāstiet mums:

  1. kāds ir preces defekts vai kā tas izpaužas (defektu varat aprakstīt arī, aizpildot veidlapu, kas pieejama šeit);
  2. vai vēlaties novērst defektu, apmainīt preci pret jaunu, atteikties no līguma vai vēlaties saņemt saprātīgu atlaidi;
  3. kāds ir jūsu vārds, uzvārds un adrese vai kāds ir jūsu nosaukums, reģistrācijas numurs un juridiskā adrese (ideālā gadījumā norādiet tālruni un e-pastu, lai mēs varētu ātrāk ar jums sazināties);
  4. pirkumu apliecinoša dokumenta (rēķina, kvīts vai cita dokumenta) kopiju vai apliecinājuma numuru, ko mēs jums iedevām, noslēdzot līgumu, vai kādā citā ticamā veidā pierādiet, ka preces ir iegādātas un kad tās iegādātas.

Jūs varat sazināties ar mums, izmantojot jebkurus pieejamos līdzekļus. Piemēram, ja dzīvojat Prāgā vai tās apkārtnē, varat mūs apmeklēt mūsu piegādes adresē [Gizmania s.r.o., Bubenské nábřeží 306/13, halle Nr. 27, 170 00 Prague 7 - Holešovice]. Citos gadījumos jūs varat, piemēram, nosūtīt mums e-pastu uz adresi [info@gizmania.cz] un pēc tam nosūtīt preci saskaņā ar Sūdzību procedūras 4.2. punktu. Tomēr, protams, ir jūsu ziņā, kurai metodei jūs dodat priekšroku. Jūs varat ziņot par defektu (izteikt pārmetumus) jebkurā uzskatāmā veidā. Tomēr jums jāatceras, ka jums jāizvēlas visizdevīgākais sūdzības iesniegšanas veids, jo mums ir pienākums atlīdzināt jums tikai pamatotas izmaksas, kas saistītas ar atzītu sūdzību.

4.2 Turklāt mums būs nepieciešams, lai jūs piegādātu preces ar trūkumiem bez jebkādiem piesārņojumiem kopā ar paziņojumu par defektiem saskaņā ar Sūdzību procedūras 4.1. punktu vai bez nepamatotas kavēšanās pēc tam. Nav nepieciešams nosūtīt visas preces, bet tikai bojāto daļu, ja vien mēs atsevišķi nevienojamies citādi vai aicinām jūs to darīt.

4.3 Ja esat patērētājs, mēs uz sava rēķina pieņemsim preces piegādi, lai novērstu defektu. Ja tas prasa izjaukt preci, kuras montāža tika veikta atbilstoši preces būtībai un mērķim pirms defekts kļuva redzams, mēs izjauksim bojāto preci un samontēsim salabotu vai jaunu preci vai segsim ar to saistītos izdevumus.

4.4 Tiklīdz saņemsim no jums pretenziju, mūsu avārijas brigāde steigsies, lai pēc iespējas ātrāk visu atrisinātu.  

5. Līdz kuram datumam mēs atrisināsim sūdzību?

5.1. Ja esat patērētājs, mēs garantējam, ka izskatīsim jūsu sūdzību 30 dienu laikā pēc tās iesniegšanas. Laikā, kad mēs no jums saņemsim visu sūdzību procedūras 4.1. punktā uzskaitīto informāciju kopā ar defektīvo preci saskaņā ar sūdzību procedūras 4.2. punktu, ja vien sūdzību nav iespējams atrisināt bez tās. Šajā termiņā mēs arī informēsim jūs par sūdzības izskatīšanu. Pēc termiņa beigām jūs varat atteikties no līguma vai pieprasīt saprātīgu atlaidi. Ja jūs neesat patērētājs, mēs centīsimies visu izdarīt šajos pašos termiņos, taču mēs negarantējam maksimālo termiņu.

5.2 Mēs vispirms apstiprināsim, kad jūs kā patērētājs iesniedzāt sūdzību, kāds ir sūdzības saturs, kādu sūdzības izskatīšanas metodi jūs pieprasāt un kādu kontaktinformāciju esat mums sniedzis, lai sniegtu informāciju par sūdzības izskatīšanu. Kad viss būs izdarīts, jūs no mums melns uz balta saņemsiet sūdzības izskatīšanas datumu un metodi, tostarp apstiprinājumu par remontu un remonta ilgumu. Ja mēs nevarēsim pieņemt jūsu sūdzību, mēs no jums neslēpsim iemeslus. Gluži pretēji, mēs visu paskaidrosim pēc iespējas skaidrāk. Attiecībā uz līgumiem, kas nav patērētāju līgumi, mums nav pienākuma šādi detalizēti reģistrēt sūdzības procedūru. Tomēr, ja vēlēsieties, mēs noteikti veiksim attiecīgus pasākumus.

5.3 Ja mēs nevarēsim laikus izskatīt sūdzību, mēs sazināsimies ar jums. Protams, tikai tad, ja mums ir jūsu tālruņa numurs vai e-pasta adrese. Tas būs atkarīgs no jums, vai jūs izvilksiet mums paklājiņu un piekritīsiet pagarināt termiņu.

5.4 Ja sūtīsiet mums preces pa pastu, tās automātiski tiks nosūtītas atpakaļ uz jūsu adresi pēc tam, kad pretenzija būs izskatīta

5.5 Ja jūs nesaņemat preces saprātīgā termiņā pēc tam, kad mēs esam jums paziņojuši par iespēju saņemt preces pēc remonta, mums būs tiesības iekasēt maksu par preču uzglabāšanu saskaņā ar parasto tarifu.

6. Kvalitātes garantija

6.1. Ja mēs jums sniedzam kvalitātes garantiju un jūs esat patērētājs, jūsu tiesību saskaņā ar defektīvo izpildi izmantošanas apjomu, nosacījumus un metodes prioritāri reglamentē informācija, kas norādīta garantijas sertifikātā, kuru mums ir pienākums izsniegt. Uz informāciju, kas nav ietverta garantijas sertifikātā, un līdz ar to uz defektiem, uz kuriem neattiecas garantija, attiecas šī sūdzību procedūra un piemērojamie un spēkā esošie tiesību akti. Kvalitātes garantija neietekmē patērētāja tiesības uz bezmaksas tiesisko aizsardzību saskaņā ar Civilkodeksu.

7. Kad mēs neesam atbildīgi par defektiem?

7.1. Lai gan mēs vienmēr centīsimies jums pielāgoties, dažos gadījumos mums nav godīgi novērst defektus, par kuriem mēs neesam atbildīgi. Jo īpaši pretenzija var tikt noraidīta, pamatojoties uz to, ka prece nav bojāta tās patiesajā nozīmē. Tāpēc mēs jo īpaši neesam atbildīgi par preču defektiem, ja:

  1. defekts radies jūsu vai citas personas, kurai esat ļāvis lietot preci, dēļ (piemēram, neievērojot, cita starpā, Scootpedia veikalā pieejamos norādījumus, lietojot preci, kā rezultātā ir radies defekts), un/vai
  2. ir nolietojums, kas radies preču normālas lietošanas rezultātā, vai lietotu preču gadījumā - nolietojums, kas atbilst to iepriekšējās lietošanas apjomam; ar šādu normālu nolietojumu jūs varat saprast, piemēram, situāciju, kad preces var kalpot tam mērķim, kam tās paredzētas, bet lietošanas rezultātā ir mainījies to izskats vai nedaudz samazinājusies to efektivitāte.

8. Viss ir labi, kas labi beidzas

8.1. Mūsu un jūsu tiesiskās attiecības, kas izriet no pirkuma līguma vai cita līguma, regulē Čehijas Republikas tiesību akti, izslēdzot starptautisko privāttiesību normas. Mēs nepārprotami izslēdzam Apvienoto Nāciju Organizācijas Konvencijas par starptautiskajiem preču pirkuma-pārdevuma līgumiem piemērošanu. Šī tiesību aktu izvēle neskar tiesības, kas jums kā patērētājam var būt saskaņā ar tiesību aktiem, kuri citādi būtu piemērojami mūsu tiesiskajām attiecībām.

8.2 Jebkādus strīdus, kas izriet no līguma, mēs risināsim Čehijas Republikas tiesās, kuru jurisdikcijā ir mūsu juridiskā adrese. Šī tiesas jurisdikcijas izvēle neattiecas uz patērētājiem.

8.3 Ja kāds no šīs Sūdzību izskatīšanas kārtības noteikumiem ir vai kļūst nederīgs vai neefektīvs, nederīgais noteikums tiek aizstāts ar noteikumu, kura nozīme ir pēc iespējas tuvāka nederīgajam vai neefektīvajam noteikumam. Viena noteikuma spēkā neesamība vai spēkā neesamība neietekmē pārējo noteikumu spēkā esamību.

8.4. Mums kā Pārdevējam nav saistošs neviens rīcības kodekss Civillikuma 1820. panta 1. punkta n) apakšpunkta izpratnē.

8.5. Mēs piemērojam šo Sūdzību kodeksu visiem līgumiem, ko slēdzam ar klientiem, sākot no 06.01.2023.